11 november 2005

Volle Overpoort

Ik heb er weer een bewogen nachtje op zitten. We zijn nog eens zo zot geweest om de Overpoort in Gent onveilig te gaan maken. Blijkt dat we niet echt de enigen waren met dat idee. Tegen een uur of 12 stikte het er van het volk. Het leek wel Werchter op verplaatsing, de weg was volledig versperd, je moest drummen om ergens te geraken.

Na heel veel parkeerproblemen -veel mensen, veel auto's dus, maar gelijk Tom zich kan parkeren- konden we eindelijk van start gaan met ons feestje. Meteen liepen we in de val. Een man van middelbare leeftijd bood ons gratis bier aan (Café Tequila). Bier in een Palmbak, Bock Pils dus, niet te drinken. Wij voort naar café Tam Tam. Veel volk, veel muziek, feest! Verschrikkelijk warm, dat wel. We zwierven rond, van café tot café, maar het was echt te overdreven, veel te veel volk. Daarenboven gebeurde het al wel eens dat Oasis gedraaid werd door de plaatselijke DJ, er volledig over uiteraard.

De vermoeidheid kwam opzetten, en ik kreeg honger. Tijd voor artisanale kaaskroketten! Frituren in de Overpoort verdienen goed op zo'n avonden, dat bleek uit de lange rij wachtenden. We waren geduldig en schoven mee aan. Ik bestelde een friet met mayonaise en kreeg zoals gewoonlijk het omgekeerde, mayonaise met friet. Over de kaaskroket geen slecht woord. Na die frieten kreeg ik pas echt mijn spreekwoordelijke klop. We gingen weg van de drukte, naar café Pattapoef. Daar kan je fijne gezelschapsspelletjes spelen. Katrijn leerde ons een spelletje met de kaarten zonder einde. Ik viel er zowat bij in slaap.

Om 5 was het dan echt voorbij, tijd om huiswaarts te keren. Ik zou mezelf niet zijn moest ik die eerste trein niet gemist hebben. Gelukkig had ik er nog eentje 10 minuten later. Nog een gelukje was dat Tom ook op de trein zat, zo kon ik makkelijker wakkerblijven. Toen die afstapte begon het gevaarlijke stuk. Gelukkig werd ik net op tijd weer wakker in Mechelen.

7.20 was ik thuis, tijd om op te staan!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoe meer commentaat op Oasis, hoe meer ik erover begin! Geen probleem ze :d