30 december 2005

Sneeuw en Sigaretman

Het was uiteraard te verwachten. Vandaag veel minder productief. Maar ik heb de oorzaak al gevonden hoor! Hoe meer sneeuw, hoe meer ik gefascineerd naar buiten kijk. Al die witte vlokjes zijn toch veel boeiender dan die saaie dikke cursussen. Gisteren sneeuwde het amper en kon ik me nog gemakkelijk concentreren. Vandaag komt de sneeuw met pakken uit de lucht gevallen. Mijn rug begint trouwens zeer te doen van al dat stomme zitten, ik ga dringend mijn geweldige step nog eens bovenhalen denk ik. (voor diegenen die niet mee zijn: ik heb vorig jaar deelgenomen aan de nacht van het examen in Gent, en heb daar een geweldige fitness-step gewonnen). Dan heb ik tenminste nog een beetje beweging.

Slecht nieuws voor mensen met veel fantasie. De man die z'n bed overgoten had met benzine was blijkbaar toch een beetje overdreven. Enkele uren later spraken ze al van een man die in slaap was gevallen met een brandende sigaret. Maar dan nog vraag ik mij af. Begint zoiets niet eerst te schroeien, en wordt een mens dan niet wakker als het begint te stinken? Of hebben we hier misschien te maken met een eenzame zatlap die van niets nog wakker wordt? Wie zal het zeggen. Op het nieuws zwijgen ze erover, in alle mogelijke talen! Is er iemand die het eens wil uittesten, dat met de sigaret?

Geen opmerkingen: