15 januari 2006

Namaaksels

Ik wil even protesteren tegen de overdaad aan covers die de muziekwereld tegenwoordig op ons loslaat. Om even wat voorbeelden te geven, Heartbeats, het geweldige populaire Heartbeats, van die man met de Spaansachtig klinkende naam. Iedereen weet toch dat dit een cover is? (en oh, oh, zeldzaam, het is er een goeie!). Maar ik vind dat de hedendaagse muziek z'n originaliteit verliest, mijn excuses voor de Madonna-fans, maar what the hell is er nog origineel aan haar laatste single? Zelfs de videoclip leek eerder gestolen van Eric Prydz en zijn babes die hem moesten 'callen'. Ondertussen worden de Boys & Girls van Abba er nog maar eens wat rijker van.

Uiteraard is het niet alleen Madonna, en de mensen zouden kunnen denken dat ik enkel de groepen beschuldig die ik niet goed vind. Wel, ander voorbeeld is Tiga. Ik ben zware fan van Tiga. Maar wat Tiga doet is eigenlijk even onnozel. 90% van z'n hits zijn oude schijven in een nieuw jasje (ferm jasje dan wel). Van z'n laatste single heb ik het origineel nog niet ontdekt, zou het origineel zijn?

Hebben er mensen naar de Sampleminds geluisterd op Stubru? De nieuwe van Greenday is bij momenten Bryan Adams, Summer of '69, luister maar eens. Vakkundig gestolen, maar dat valt allemaal nog heel goed mee. Coldplay is zelfs gaan pikken bij mijn Überhelden van Kraftwerk voor hun 'Talk', ook weer zeer opvallend, maar ze geven het alvast toe, dat is vriendelijk.

Wie kan ik hier nog gaan beschuldigen? Nja, den Dimi misschien, maar dat heb ik al eens gedaan op mijn msn-space, en dat geval verdient voor de rest niet te veel aandacht meer vind ik. Luister misschien allemaal eens naar de Ultratop lijst wanneer ze die uitzenden (op andere momenten zou echt wel TE debiel zijn), dan begrijpt u wat ik bedoel met "hopen onoriginele rotzooi op een hoopje gegooid, gemixt met een industriële mixer en in massaproductie van de band gerolde miserie"
Aan alle mensen die mij nu wensen uit te schelden. Ga uw gang, maar besef dat ik niet tegen schelden kan en het allemaal zeer persoonlijk zal opnemen! Aan alle mensen die mij nu niet wensen uit te schelden ... zijn die aanwezig? Sorry, mensen, ik had er gewoon eens zin in, zo eens goed mijn gedacht zeggen. Mag toch he, ik heb het vriendelijk aan mezelf gevraagd en ik heb me mijn toestemming gegeven. (Djezes, ik praat graag met mezelf)

Geen opmerkingen: