31 januari 2006

Rijl Es !

Het moet niet altijd stomende rockmuziek zijn. Gisteren, vandaag en morgen staan in het teken van de vierwieler, aangedreven door een motor, te besturen met een stuur. Gisteren en vandaag zijn oefening, morgen is het voor echt. Kwestie dat ook de simpelsten van geest het zouden doorhebben, het gaat hier over auto's en behalen van rijbewijzen. Het mocht er ook wel eens van komen, ondertussen de 21 en 3 maand al voorbij en meneer is nog steeds niet in het bezit van zo'n roos papiertje. Tijd dus om er werk van te maken.

Het rijden zelf gaat al perfect, op enkele kemels af en toe na. Zo ben ik een krak in het nemen van mijn voorrang, als ik die spijtig genoeg niet heb. Maar kom, zijn dat details, of zijn dat details? Ze vertrouwden het hier thuis niet echt, dus besloten ze mij nog even bij te laten scholen door een echte rijschool. Onthutsende vaststelling: leren rijden met een rijschool is veel toffer! Vooral ook omdat die flashy Nissans daar een Servo-stuur hebben en ik het hier thuis zonder zo'n type stuur moet doen. Het was eigenlijk vooral voor de manoeuvers dat ze mij naar de rijschool stuurden. Daar zouden ze me ongetwijfeld kunnen helpen. En helpen deden ze! Na twee uur oefenen ben ik in principe in staat om alle mogelijke manoeuvers uit te voeren. Wist niet dat het zo simpel was. Het is een kwestie van een beetje op te letten en weten wat je doet, meer niet.

Ongetwijfeld zal het morgen een heel pak minder zijn, de zenuwen komen nu al opzetten, niet normaal! Ik voel het nu al in m'n buikje. Hopelijk overleeft iedereen mijn examen.

Geen opmerkingen: