24 februari 2006

Dogma vs.Roma

Dogma, een film over God! Die moest ik wel eens gaan bekijken! Mijn moeder keek de eerste seconden mee en keurde het meteen af. Er vielen namelijk al gewonden, later bleek het zelfs een dode te worden. Wat volgde was een verdraaiing van al die mooie dingen uit de bijbel die ik zo hoog in het vaandel draag. Een werkelijk schandalige film, Godslastering! Engeltjes die geweren gebruiken om stoute mensen dood te doen, waar gaat het toch allemaal heen. (Zeg nu niet, naar de Hemel, want na zo'n film weet ik het toch allemaal niet meer hoor!). Het komt er op neer dat deze film een te hoge quotering krijgt op iMDB en dat het eigenlijk misschien een beetje tijdverspilling was. God vergeeft het me nooit, al zal God de makers van deze film waarschijnlijk ook nog wel eens gaan straffen. Ze komen de hemel niet in.

Gisteren voetbal gekeken! Brugge werd ten onrechte ingemaakt door een Italiaanse ploeg genaamd Roma met voornaam AS. Eerst een beetje prutsen met de antenne. Nog steeds geen kabeltelevisie, dus het sneeuwde bij momenten nog wel een klein beetje. Achteraf bleek het nogal hard te regenen in het land dat lijkt op de laars, en wij maar zagen over de kwaliteit van ons beeld. De kwaliteit van het voetbal viel nog vrij goed mee. Even leek het zelfs alsof Brugge (roep maar van FCB olé olé) Roma ging overklassen. Roma stelde niets voor. Maar! U kent uiteraard de reputatie van het Belgisch voetbal. Tegelijk kent u misschien ook wel de wet van Murphy. Na de eerste helft was ik het beu en ging ik mijn leven elders vergooien, wat dacht u van dat monster, de PC. Tot drie maal toe werd er op mij geroepen, ik moest komen kijken. Naargelang de toon van het geroep kon ik uitmaken wie er feest vierde. Probleem! De toon stond me niet aan, die vuile Romeinen scoorden! De tweede keer kwam er een broer gillend binnengelopen. Mijn pronostiek klopte. 1-1! Toen kwam er weer zo'n Romein, omgekocht door de immer aanwezige Chinese maffia. Die besloot nog eens te scoren, een zeer slecht idee. 2-1, waarom nu net die score? Ik ben weer een Cola kwijt, want ik trakteer uiteraard alleen cola! Wedden is slecht zou mijn mama zeggen, wat ze dan ook wel al eerder deed. Volgende keer meer succes! AC Milaan gaat zwaar op z'n bakkes krijgen

En toen kwam er een aap met een lange raap en ik viel in slaap!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoe kunt ge dogma nu geen goede film vinden... niet alles hoeft zware kost te zijn he jonas ;-)

trouwens matt damon en ben affleck... in een film

een vraag: smaaaaaaaaaaaaaak?

foei foei jonas, shame on you

Anoniem zei

Dogma is echt wel een goeie film. Vooral de voorstelling van god op het einde :p