05 februari 2006

Rock Werchter

Heb ik het eigenlijk al eens gehad over de eerste namen van Rock Werchter? Neen, en dat is een zonde. Er is niets waar ik meer commentaar op kan en mag hebben dan op dit soort onderwerpen. Waarom? Omdat dit jaar zowaar een jubileumjaar zal worden. Ik twijfel niet, ik ben sowieso terug te vinden op de wei. Nogal logisch als je zo dicht in de buurt woont natuurlijk. Een jubileum zei ik? Jawel, dit wordt mijn tiende keer Rock werchter. Sinds 1996 (op uitzondering van 1998, ik was op kamp met de CM, omg, waar zat ik met mijn gedachten?!) ben ik er al elk jaar bijgeweest. Op tien jaar veranderd er veel, zoveel is duidelijk. Dat gaat dan niet alleen over die halve meter die er bij mij bijgekomen is, maar ook vooral het hele festival. Het is allemaal veel klantvriendelijker geworden. In '96 was de Marquee nog gewoon een podium en videoschermen waren nog niet uitgevonden, helemaal anders dus. Over de klantvriendelijkheid van de prijzen zullen we maar zwijgen zeker. En ze hebben eigenlijk wel gelijk. Maak even de vergelijking. Voor de Foo Fighters in Vorst betaalde je €40, nu betaal je vermoedelijk €125 voor een hele hoop groepen. En daar zitten toch minstens tien groepen tussen die je zeker wil zien? Goedkoper dus! Niet meer zagen dus! Bekertjes rapen is de ideale oplossing! (of zoek jezelf vrienden backstage ;-))

De groepen die al aangekondigd werden, het zijn er negen. Als bij toeval heb ik er daar al 8 eerder van mogen ontmoeten op een of andere weide die toevallig te Rotselaar (of noem het in dit geval Werchter) is gelegen. De andere drie zijn in blijde verwachting om door mij aanschouwd te worden. Deus (2x), Placebo (3x), Franz Ferdinand, Arsenal, Goldfrapp en Hooverphonic heb ik reeds eerder gezien. Robert plant, Depeche Mode en nobele onbekende Donovan Frankenreiter nog niet. Ik ben al tevreden met de namen, Placebo, Franz Ferdinand, Arsenal, Goldfrapp en Depeche Mode zijn zeker een bezoekje waard. Deus en Hooverphonic ben ik een beetje beu. Robert Plant en Donovan Frankenreiter zullen binnen enkele maanden mijn hart veroveren. Als er meer namen volgen zal ik net zoals vorig jaar een lijstje opstellen. (Klik HIER voor mijn lijstje van vorig jaar). Ik kijk al uit naar begin juli!

1 opmerking:

Anoniem zei

voorlopig vind ik het nog niet veel soeps: dEUS en Franz Ferdinand kunnen me wel interesseren, maar de rest spreekt me niet echt aan. Pukkelpop is meestal meer aan mij besteed.