14 maart 2006

Het Ehsal Lied

Op Ehsal zijn ze te rijk, en hebben ze te idiote ideetjes. Vandaag was het fijn en ongelooflijk gezellig om naar het toilet te gaan of om on de lift te staan. Er speelde namelijk een heel geweldige liedje op de Ehsalradio. Het is een hit in wording! Ik veronderstel hier dat het om een promostunt gaat. Het was namelijk een geweldige song die handelde over het leven aan Ehsal en waarom je daar dan wel moest gaan studeren. Allemaal gezongen door de zanger van de Nieuwe Snaar, moest die u bekend zijn. Vandaar mijn opmerking over het rijk zijn. Gratis zal die het ook wel niet gedaan hebben. Ik hoop dat ze het fantastische lied ...

[Onderbreking]

Er is mij iets doorgestuurd ... DIT klikken maar!

STUDEREN AAN DEN EHSAL

‘K heb goesting om hier te beginnen
dat lijkt hier wel een toffe boel
al die studenten, studentinnen
ik zit op kot, dat is wel cool…
Ik wil nu eindelijk wel eens kiezen :
hoe laat kom ik uit mijn bed
en hoeveel tijd kan ik nog verliezen
want ‘k heb de wekker niet gezet…

Maar ‘k heb mezelf weer overtroffen
want ik ga dan op mijn sloffen
naar de lessen van de proffen
en dan leer ik weer wat bij….

Woh oh oh… ik ga studeren aan den Ehsal
Woh oh oh… en de tijd die vliegt voorbij
Woh oh oh… want studeren aan den Ehsal
Woh oh oh… Ja, daar ben ik gere bij

Ik ga ervoor op alle vlakken,
man, wat voel ik me toch vrij
niemand kan me dat nog afpakken
Brussel (dat) is ‘t walhalla voor mij
Daar is het allemaal te vinden
daar komt ge rap aan uw gerief
want achter al die slimme boeken
daar loert altijd een prachtig lief.

Al die kroegen , die culturen
Met fuiven die veel te lang duren
En reclamaties van de buren
Als ik thuiskom ’s morgensvroeg….

Woh oh oh…ik ga studeren aan den Ehsal etc…

En als het soms eens niet wil lukken
en staat er hier en daar een buis
niet echt de vruchten kunnen plukken
met lege handen terug naar huis.
Ja dat kan al eens gebeuren
op ’t einde van een lange rit
maar daar moet je niet om treuren
want daar is den tweede zit….

En dan zijn we weer vertrokken
om met stukken en met brokken
al die stof nog eens te blokken
want in dat nieuwe jaar …

Woh oh oh gaan studeren aan den Ehsal… etc…


Applaus voor de bedenkers van dit allen. Nu moet ik even bekomen!

Geen opmerkingen: