17 mei 2006

Ronaldinho - Henry : 1 - 0

Voorbeschouwing :

Ik ben pro Barçelona. Niet eens tegen Arsenal. De match wordt sowieso gewonnen door een ploeg die ik graag zie spelen. Als dat geen goed nieuws is. Een wereld van verschil, tegenover vorig jaar, die pipo's (woordspeling enzo) van Milan die dachten dat ze al kampioen waren tijdens de rust. De losers zijn toen geweldig op hun smoelwerk gegaan, dat hebben we graag he! Prognose 2-1 voor Barcelona.

1ste Helft :

Arsenal overheerst. Barcelona komt één keen over en Jenske Lehmann denkt eens even slim te doen door Eto'O neer te leggen. Daar krijgt hij mooi rood voor en Arsenal kan met tien man verder. Hoe moet dat voelen? Pires wordt na tien minuten uit de match gehaald en gewisseld tegen de tweede keeper. Dit is echt te erg. De pijn wordt verzacht door Cambell die na 37 minuten een vrije trap of corner, ik vergeten wat, binnenkopt. Toch moet het een hel geweest zijn.

Rust :

Barcelona lag onder, Jonas wordt ongerust!

2de Helft :

Eto'O kegelt een bal op de paal. De invallers moeten het dan maar eens gaan doen. Jonas wordt zenuwachtiger met de seconde. Dan Larsson, Eto'O en boem patat, het staat gelijk. Opluchting alom. Wetende dat ik penalties haat, begin ik me weer te ergeren. Nog geen 5 minuten later staat het gelukkig 2-1, en Barcelona tikt het uit. Wat overigens niet interessant, eerder irritant is. Lehmann is de pineut van de avond. Langs een kant ook wel erg voor Henry.

Ik moet voetbalanalist worden. Niemand die er in geïnteresseerd is, aber ja ...

Morgen of overmorgen, mijn langverwacht Werchterlijstje.

Geen opmerkingen: