16 mei 2006

Yeah, I know ...

Sinds daarnet heb ik nu ook mijn eigen campingticket voor Rock Werchter. Laat het feest nu maar snel dichterbij komen! Naar aanleiding van een reactie en een post op een ander blog, zal ik het even hebben over het slechte weer op de festivalweide van Werchter.

Iedereen herinnert zich vorig jaar nog wel, 3 dagen miezeren en één dagje zon. De plas water tijdens de Chemical Brothers was ongezien. Leve de Marquee trouwens. Na de fantastische show van Kraftwerk konden we maar beter blijven staan, als we niet doornat wouden worde,. Maar, het kan echt wel erger hoor. Wie herinnert zich REM nog, eeuwen geleden in 1999? Michael Stipe zong over de regen en het goot dat het niet meer meer normaal was. Niet dat ik er me toen iets van aantrok. Ik stond me te amuseren bij Green Velvet. Het was de eerste keer dat er een tent stond, maar ik bleef lekker buiten staan zwieren met mijn armen, dansen deed ik niet echt. Ik was 14 en amuseerde me. Bedenk u dan ook dat ik op dat moment nog wel naar huis kon 's avonds en dat ik dus kon slapen in mijn eigen lekker warme bedje.

In 2000 werd het regenfeest nog eens overgedaan. Live stond op het podium maar enkel de eerste 20 rijen mensen waren echt geïnteresseerd. Daarachter speelden zich heerlijke taferelen af. Ik beschrijf het als "Buikschuiven door de modder". Het was de laatste dag, het had fel geregend en het veld lag er dus niet al te goed meer bij. Waren er toch wel enkele pipo's die zich eens wouden over die modder laten glijden zeker. Heel amusant allemaal. Een hele strook zonder mensen en af en toe gleed er eens een zeer modderig figuur voorbij. Heerlijk is ook wanneer er dan mensen de gevarenzone betreden zonder zich van dat gevaar bewust te zijn ... en zonder pardon omver gekegeld worden.

Af en toe een stortbuitje kan natuurlijk geen kwaad. Zeker wanneer het verstikkend warm is. En dat is toch ook redelijk veel het geval. Eigenlijk hopelijk ook wel dit jaar, want vorig jaar waren we niet echt content met dat ene dagje zon. De zon is nog altijd leuker dan de regen. Ik zal even met Frank gaan bellen en vragen om wat mooi weer te voorspellen voor eind Juni.

Het komt akelig dichtbij!

Ideetjes voor een SMS-Actie zijn nog steeds welkom trouwens. Ik zit nog steeds met hopen Promo-SMSjes! Doe er wat aan zou ik zo zeggen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit doet me denken aan een brief die ik vandaag ontvangen heb... ;)

Anoniem zei

Hahah, inderdaad; geen uit-gelach dus, excuus! En nog wel een link naar mijn blog *fier*... man man waar gaat het naar toe? Mmh naar werchter!!!! xx

Anoniem zei

Hopelijk heb je dit jaar goed weer !