15 januari 2007

Het is toch niet meer zoals vroeger

En gelijk hebben ze. Daarnet werd ik nog overstelpt door clichés op de trein naar huis. Maar dat rare vrouwtje had gelijk, het is helemaal niet meer zoals vroeger!

Vroeger zou ik na een examen statistiek depressief geweest zijn, nu lijkt het eerder of ik heb het groot lot gewonnen. Het ging verbazend goed deze morgen. Niet dat ik daarom 18 ga hebben, maar toch, ik zie mezelf gewoonweg kans maken op een 10 of meer. Wetende dat dat de eerste keer is dat ik dat denk ... Nuja, we zien wel zeker. Ik ben nog al zeker geweest van examens die achteraf enorm bleken tegen te vallen. Maar nu lijkt alles zo hard te kloppen. Het is nog tot 5 februari wachten op mijn punten. Dat is nog een eeuwigheid.

Het volgende examen heb ik al volledig voorbereid tijdens de blokperiode. Flink van mezelf, al zeg ik het zelf. Nog iets dat niet meer hetzelfde is als vroeger. Vroeger zou ik zoiets nooit gedaan hebben, een vak volledig leren tijdens de blokperiode, dat lukte simpelweg niet. Blijkbaar wordt een mens slimmer met de jaren en ontwikkelt hij ook enige studiemethodes die er voor zorgen dat het wel lukt. Hoezee! Nu nog hopen dat ik er een beetje van onthouden heb, dat ik het allemaal niet voor niets heb gedaan dus.

Verder ook nog "Schokkend Nieuws" : Ik ben niet naar de Mediamarkt gelopen na mijn examen, wat ik bij de twee vorige wel deed. Is er een link met mijn slaagkans?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

amai, people can change. ;)
maar ik niet blijkbaar. ik blijf tijdens de blok niksen en stressen tijdens de examens. :)

Anoniem zei

Ha, je hebt de verleiding dan toch kunnen weerstaan (y) Goed zo, evenals voor dat goed verlopen examen ! :)

Anoniem zei

Waarschijnlijk hing er positieve energie door de wiskunde-galaxi. Want zelfd ik hield een positief gevoel over na men examen statistiek...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!