16 januari 2007

En btw, mis je!

Als er één ding is dat in nogal veel cursussen terugkomt, dan is het wel de BCG-matrix. Allemaal heel interessant. Het gaat over honden, geldkoeien, sterren en vraagtekens. Ik geef toe, in het Engels klinkt het wel iets beter, maar soit. Het heeft allemaal te maken met marktaandeel en groeipotentieel en van die dingen. Het is nu denk ik de vierde keer dat ik dit leer voor een examen. De eerste keer voor Mens & Organisatie in het eerste jaar. Vervolgens voor Management in het tweede, een paar dagen geleden voor Salesmanagement en nu voor Marketingbeleid. Het komt er dus op neer dat als ze zoiets durven vragen op het examen, dat Jonas dan al zijn punten heeft. Dat model kent iedere normale Eshalstudent wel van buiten ondertussen.

Niet getalmd, laten we allen verderploeteren! Het gaat redelijk goed vooruit. Ik heb tijd tot morgenmiddag 13.00 om alles er in te krijgen. Momenteel geen stress, laten we dat zo houden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat ons hopen dat ze dat schema dan ook maar mooi vragen. Leuke foto trouwens, wie zijn kindje heb je in je pollen?

Jonas zei

U bekijkt mijn geweldig rotatiesysteem!

16 foto's die altijd wijzigen :-)

Het kindje is m'n petekindje Lies, dochtertje van mijn nonkel :-)

Anoniem zei

Ik merk het, iedere keer een ander foto. Geweldig systeem! Wel, Lies ziet er in ieder geval een schattig 'pagaddertje' uit ;-)