25 januari 2007

Sterf, barbaar!

Ik ga klacht indienen tegen de bedenker van het 'bioritme'. Dan zegt een mens eens tegen zichzelf dat hij mag uitslapen omdat hij nog redelijk veel tijd heeft voor het laatste examen. Dan zeg ik gisteren op m'n blog dat ik zeker tot 10 uur zal slapen, al lachende ... Om negen uur lag ik daar uiteraard al klaarwakker te woelen in mijn bed. En neen, het lukte niet meer om in slaap te vallen. Waarom is een bed alleen fijn als je vroeg moet opstaan? Om half tien ben ik er dan toch maar uitgestapt. Ik kon het niet meer uithouden, het begon zowaar saai te worden en misschien kreeg ik een heel klein schuldgevoel. "Er zijn mensen die leren, Jonas, en jij ligt hier te niksen".

Het boeiendste van de dag tot nu toe was het lichten van de brievenbus. Ik had er zo snel nog niet op gehoopt, maar toch, de kaartjes voor Air in de AB zaten er al in. Eergisteren besteld en vandaag al in de bus, van een goede service gesproken. Hoeft het nog benadrukt te worden dat ik nogal fan ben van dat lieve 'kleine' zaaltje in Brussel. De komende maanden ben ik er nog zeker vier keer te bewonderen (Eagles of death metal, Kasabian, Nine Inch Nails, Air). En dan zwijgen we nog van de concerten die het niet gehaald hebben omwille van rationeel denken "het kost geld Jonas"(The Magic Numbers), omdat ik te traag was (Bloc Party, Ok Go) of omdat er simpelweg niemand mee wou (The Fratellis). Dat laatste vergeten we even, ik ga nu even die kaartjes vasthouden en me afvragen waarom dat concert van Air in hemelsnaam nog niet uitverkocht is. En ik mij maar haasten. Zo ben ik nu eenmaal. (Dan zwijgen we nog over het feit dat de bevestigingsmail van de AB maar niet wou komen, idem voor de betalingsbevestiging. Ik dacht nog even te mailen naar AB voor de zekerheid, maar gelukkig kwam toen toch nog die mail en kon Jonas stoppen met stressen. Online dingen bestellen, het is tof, maar nog niet 100% te vertrouwen).

Vandaag zal ik niet al te veel meer doen denk ik. Ik zal mijn boek budgetteren opendoen en minstens 2 oefeningen maken. Dat is ook ongeveer wat we in de les besproken hebben, dus ik zal al klaar zijn vanavond? Het zou allemaal mooi zijn, maar de meeste dromen zijn nog steeds bedrog. We gaan maar weer ferm ons best doen zeker. Dan zijn we er snel vanaf en maken we hopelijk nog een goed examen en kunnen we daarna goed gaan feesten. Een cola drinken enzo! En wie weet zelfs een koekje eten. (En ja, waarschijnlijk gaan we ons blutkopen in de Mediamarkt. Ik heb nog niet eens één enkele CD gekocht dit jaar. Ik word er ziek van).

En nu ga ik me douchen, is dat niet ongelooflijk fijn?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

"Ik heb nog niet eens één enkele CD gekocht dit jaar. Ik word er ziek van".

Was niets kopen niet je goede voornemen dit jaar? :p
Ik heb nog steeds niets gekocht!! Ook niet mijn mooie horloge dat daar nog steeds smachtend op mij ligt te wachten.....

Anoniem zei

man man man! nie eens deftig kunnen uitslapen?! Amateur man :-d
Ik ben pas om 12.45 wakker geworden zenne :-d

Anoniem zei

Ik heb een stokje tegen Uw hoofd gekeild. I'm verrie sorrie ;)