12 februari 2007

Aan de vriendelijke meneer in de witte Toyota

Bedankt om even ostentatief op de rem te gaan staan zodat ik bijna de rechterkant van uw auto mocht bekrassen. Heeft u ooit al gehoord van het principe van voorrang van rechts? Ok, u kon nog mooi door, geen vuiltje aan de lucht. Maar moet u dan nog even remmen, zodat ikzelf ook alles moest dichtsmijten. Terwijl vond u het nodig om even indringend in m'n ogen te kijken, alsof u wou zeggen "he, ik was hier eerst, pech he". Wel meneer, wat had u gedaan moest ik niet geremd hebben en m'n voorrang zou hebben genomen. Dan zou uw verzekering nu helemaal niet tevreden zijn. Maar neen, uw iq ligt hoogstwaarschijnlijk way below sealevel, kan u überhaubt wel lezen? Sommige mensen verdienen hun rijbewijs niet.

Misschien er nog even bijvertellen dat ik met de fiets was en dat ook fietsen genieten van voorrangsregels. Het is niet dat ik mezelf beter waande. Ik kan de situatie voor uittekenen, indien nodig. Vooral die blik in z'n ogen vond ik hoogst irritant. Stiekem heb ik echt wel spijt dat ik niet ben doorgereden, dan kon hij mij nu een nieuwe fiets betalen. Waarom toch?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch best dat je geremd hebt. Hersenen op de vooruit zijn allesbehalve een smakelijk zicht ;-)

Anoniem zei

volgende keer beter!