29 maart 2007

Air @ AB

Terwijl ik hoor op de radio dat Air naar Werchter komt, herinnerde ik me dat ik nog moest bloggen over iets. Jawel, Air in de AB, gisteren. Daar moesten bij zijn, en ik niet alleen. Ook Anneke, Lies, Broerlief Cédric en Maarten als special guest gingen ook mee. Laat het duidelijk zijn, het stond daar dus vrij vol.

Het voorprogramma leek op mijn broer, niet qua muziekstijl, maar qua uiterlijk. Het was maar een saaie boel, we zijn z'n naam dan ook al vergeten. Hij zong van die hele trage vermoedelijk zeer emotioneel getinte liedjes. Het publiek gaf hem weinig of geen aandacht. Stiekem vond ik dat niet eens erg.

Air zelf begon zwakjes naar mijn eigen bescheiden mening. Ze maken dan ook muziek 'om bij in slaap te vallen' (zoals de moeder des huizes het zo mooi kan verwoorden). Gaandeweg werd het wel een heel pak beter en kwam het publiek ook meer een meer op gang. Al snel was er een vol uur voorbij en verdween van Air van het podium ... Om terug te komen in het gezelschap van Charlotte Gainsbourg. Aangename verassing. Ze zong twee liedjes van haar eigen eerste CD (die als bij toeval geproducet werd door de mensen van Air) en kreeg zowaar een applaus dat drie keer zo luid klonk als bij de andere songs.

Ze moesten nog een keer kunnen weglopen en speelden nog enkele nummers, de sfeer zat er dik in. Spijtig genoeg was het dan plots gedaan. Het concert was heel leuk, maar meer dan bijvoorbeeld 7/10 zou het van mij toch niet krijgen. Eigenlijk had het een beetje beter gemogen van mij. Misschien had het ook wel een beetje te maken met het feit dat Anneke van het hele spektakel niet zoveel gezien heeft door irritant grote mensen die voor haar neus stonden. En neen, it wasn't me.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik hoop voor je dat je broer je blog niet meeleest ;)