26 mei 2007

Pijnlijk

Het derde examen zit er ook alweer op en stiekem was het een tegenvaller. Wat een leuk examen hoorde te zijn, was eerder muggenzifterij eerste klasse. Blijkbaar diende echt alle kleine details gekend te zijn. Daarenboven bleek dat ik een stuk niet geleerd had, omdat ik dacht dat dat niet moest. Dat laatste was natuurlijk niet zo slim van mij. Ik hoop dat ik voldoende juiste dingen opgeschreven heb om aan een tien te geraken, maar er zijn geen zekerheden meer in deze wereld. Het wordt afwachten.

Ik ben een student Handelswetenschappen en merkte meteen alle nadelen die verbonden waren aan het probleem dat het bedrijf op de vierde verdieping van het INNO-gebouw ondervond. Een massa mensen in de winkel, overal koopjes. Haast onweerstaanbaar. En dan volgt de melding "de kassa's gaan momenteel zeer traag wegens een technisch probleem". We moesten maar even geduld hebben, het zou zich wel oplossen. Gelukkig dacht ik bij mezelf, terwijl ik daar weer stond te kwijlen boven de CD's en DVD's. De rijen aan de kassa's groeiden gestaag aan en een nieuw bericht werd de wereld ingestuurd, nu lag het systeem simpelweg plat, niets kon nog verwerkt worden. We moesten toch liefst nog even geduld hebben.

Na een half uurtje rondlummelen in de winkel, en nog steeds niet-functionerende kassa's dropte ik mijn potentiële aankopen en verliet ik de winkel langs de "buiten zonder aankopen uitgang". Terwijl bedacht ik me hoeveel verlies dit wel niet kon betekenen. Er zijn daar minstens 8 kassa's die misschien wel meer dan drie kwartier stilgelegen hebben. Hoeveel mensen hebben de rij verlaten? Hoeveel mensen hebben teruggelegd wat ze van plan waren te kopen en zijn na een tijdje wachten gewoon vertrokken? Nuja, de mensen achter de kassa vonden het niet zo erg, zij genoten van hun extra rust. Zo leek het toch.

Geen opmerkingen: