15 mei 2007

Statistiek bedrijven.

Het regent en regent. Laat de zomer toch maar komen. De zomer, waarin ik zal werken en vermoedelijk ook weer zal studeren. De zomer, die hopelijk afgesloten wordt met een fijne vakantie met mijn Wonderwoman. Stiekem hebben we al geweldig hard zitten plannen, maar er is geen tijd op overschot. De vakantie zit al even goed gevuld als de rest van het jaar. Normaal gezien zijn er nog wel twee weekjes vrije tijd begin september. In principe lukt het dus wel. Dat is nu nog eens iets om naar uit te kijken. Spijtig dat het allemaal nog zo veraf ligt ...

Ondertussen mogen we ons verdiepen in de statistiek. Ik ben al 2 dagen de statistiek aan het bedrijven, het mooiste wat er is, zoals onze prof het elke keer weer met zoveel overtuiging wist te zeggen. Jawel, wij bedreven de statistiek tijdens de les. Niet dat de lessen zo boeiender werden, neen, we werden er half depressief van omdat de prof in kwestie z'n vak duidelijk zeer goed kende (en kent) en ons tijdens het (mondelinge) examens vermoedelijk zeer zwaar op de rooster zal leggen.

Morgen begin ik dan te leren voor mijn eerste examen. Dat wordt meteen al een dubbel examen. Internationale Economie en Europees Beleid zijn zo goede vriendjes dat ze samen op één moment ondervraagd moeten worden. Er zijn inderdaad links tussen die twee vakken, maar dat zijn er nu ook wel niet echt overdreven veel moet ik zeggen. Zolang ik maar meer dan 9 op 20 haal.

Geen opmerkingen: