23 augustus 2007

Dood! Dood! Dood!

Ik ben een man en ik ga iets raar zeggen. Ik haat bepaalde auto's met daarin bepaalde bestuurders. Als u van plan bent om het leven van onschuldige levens (Anneke + Jonas + honderd miljoen andere mensen) nog meer in gevaar te brengen met uw roekeloos rijgedrag, dan mag u nu op het kruisje duwen, helemaal rechtsboven. Ik hoef u niet op mijn blog.

Ja, we zijn arrogant vandaag!

Ik krijg het ervan, van al die testosteronbommen die er rondrijden op onze Vlaamse wegen. Na een zeer onacademisch onderzoek van zeker 5 minuten kwam ik tot de conclusie dat het linkerrijvak van de autostrade dient om te koersen en dan liefst door auto's van de volgende merken: BMW, Audi of Volvo. 95% van de zotten die mij voorbijstoven waren van dat type. En in mekaars gat hangen, langs rechts voorsteken, niet pinken -want dat is voor mietjes- en eens goed veel vuiligheid loslaten, door op te trekken alsof de duivel hemzelve aan hun achterste aan het likken was.

Gisteren was het weer zover, maar deze keer was het geen gewoon testosteronkanon achter het stuur, hij was volgens mij nog eens bewerkt met extra testosteron, voor extra power en extra lef! Een BMW type X5, het type dat ik sinds gisteren officieel haat, kwam aangevlogen. Ik zag hem al van ver aankomen en voelde het onheil dus naderen. Ik reed 70, de toegelaten snelheid. Hij reed ook 70, en reed zowat 5 meter achter mij ... Om vervolgens een volle witte lijn te negeren -niet te pinken zoals eerder gezegd- en mij op de voorsorteerstrook van de tegengestelde richting voorbij te vlammen.

Aangezien ik daar serieus hard niet tegen kan, gebruikte ik al het lawaai dat mijn Fiat Punto mij kon geven. Klaxoneren maar. Dat vond meneer testosteronkanon niet leuk. hij remde. Niet zomaar remmen, neen, hij besloot even 30 km/uur te gaan rijden. Ik bleef er mooi achter -ok ik had even zin om ervoorbij te gaan, maar dat was zijn bedoeling, dus deden we dat niet- en wachtte af. Achteraf gezien had ik gewoon mijn grote lichten op moeten zetten. Dan had hij zijn plankgasshow eerder kunnen geven. Jaja, een BMW X5 kan sneller rijden dan een Fiat Punto! Wat een man! Hopelijk rijdt hij morgen tegen een boom -zonder passagiers liefst.

Ik vraag me ook steeds af: wat als ik nu eens moet remmen? Een auto die een meter of 5 achter u hangt kan dan absoluut niet remmen ... Boem, pataat!

ps: uit eerlijkheid zeg ik dit erbij: ik ben een man, dus ik ben ook een testosteronkanon. Ook ik wil al wel eens snel rijden met de auto, maar verdorie, ik denk daar wel bij na en doe geen zotte dingen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als ge nu met de auto van uw papa had gereden dan had ge mee kunnen racen, joh. :D

En ook: het sloeg af om richting Keerbergen te gaan, ik ben er zéker van. (Vooroordelen mogen hier.) :P

Anoniem zei

Agressie in het verkeer, leuk! :D Nooit op reageren maar kwaad op u stuur slaan en 'knul' (m) / 'trut' (v) roepen (zonder de ramen af), zoals mijn opa dat vol overgave en tot ons jolijt doet :p Werkt even goed om stoom af te laten, hoor.

En die automerken, gedragingen etc zitten er echt wel plat op! Dat is de irritantste soort op 4 wielen dat er rondbolt, da's inderdaad een feit.

Anoniem zei

heeft er soms iemand mijn BMW X5 gezien?
een ontredderde ex-bezitter