12 augustus 2007

Update

Als jullie nu dachten dat Jonas dood was, dan hadden jullie het mis. Jonas is niet dood, integendeel. Jonas had de voorbije dagen een leven. Jawel, en geen tijd om te bloggen.

Nu lukt het wel even, dus kan ik even updaten. Het waren namelijk zeer drukke dagen. Woensdag vertrok m'n hele gezin richting Brazilië, ik kon niet mee. Een tweede zit hebben kan soms voor kleine nadelen zorgen. Gelukkig was Anneke er nog, die vanaf woensdag de discipline in mij tot leven bracht. Al begon ons samenzijn niet meteen met uren aan een stuk leren dat de stukken er vanaf vlogen. Voor alle duidelijkheid, ik was uiteraard de enige die moest leren ...

Neen, we gingen eerst nog naar de voorstelling van de zonnewagen van het Umicore Solar Team op het circuit van Zolder. Aanvankelijk was ik geweldig ongeïnteresseerd, maar ik ben daar ter plekke serieus van gedacht veranderd. Zoals stiekem wel verwacht komt er bij zo'n zonnewagen heel veel kijken. Mijn respect werd groter met de seconde. Ik ben dus meer dan een klein beetje benieuwd naar wat het resultaat zal zijn wanneer de echte race in Australië gereden zal worden.

Een dag die begint met koffiekoeken, die kan niet meer stuk. Na de koffiekoeken begon echter het harde labeur, leren van 's morgens tot 's avonds. Anneke zat erbij en keek ernaar, als in "las een boek en zorgde dat ik daadwerkelijk leerde in plaats van tijd te verliezen". Waarvoor dank, het helpt echt wel.

Kilo's papier passeerden ondertussen al. 16 augustus beginnen mijn examens voor echt en tot nu toe heb ik alle vakken al minstens eenmaal kunnen leren. Momenteel sta ik er goed voor denk ik, maar ja, dat kan allemaal heel snel veranderen als het examen blijkbaar stiekem moeilijker is dan verwacht. Of misschien gemakkelijker natuurlijk. Ik opteer uiteraard voor het tweede, opteren jullie mee?

Er wachten mij vier vakken: Financieel Beleid, Fiscaal Beleid, Geïntegreerd Management (ik ben één van de 6 losers die wisten te buizen op dit vak, dankuwel!) en Openbare Financiën (jawel, voor de mensen die mijn blog een beetje volgen. Dit was het vak dat ik mijn favoriete vak noemde.

Iets in mij zegt dat ik toch harder zou moeten leren. "Leer harder, Jonas". Sociale controle! Druk! Discipline!

Studeren is mijn hoofdbezigheid de laatste dagen en de komende weken, maar er zijn natuurlijk nog andere activiteiten. Zo kan ik enorm genieten van de quality time samen met Anneke (zie de laatste 4 dagen) en ja, zelfs tijdens het blokken is er tijd voor een festivalletje.

Het zonnetje scheen toen we vertrokken richting Leuven voor Marktrock. Dankzij tickets die toevallig mijn richting uitgevlogen kwamen konden we een dagje van het festival genieten. Wie heeft ons allemaal gespot op de Oude Markt?

Een lange rij stond op ons te wachten toen we ons ticket wilden inwisselen voor een bandje. We zagen onszelf daar al uren staan aanschuiven, maar al bij al ging het nog vrij vlot.

Een kwartiertje later stonden we al te genieten van Sioen. We deden poging om hem te zien. De "Oude Markt mag dan wel "supergezellig" en "sfeervol" genoemd worden, echt ideaal is het daar toch niet. Geef mij maar Pukkelpop? Daar staan vermoedelijk geen bomen vlak aan het podium en vlak in de weg. Nuja, op Pukkelpop zullen ze mij ook niet zien. Leve mijn 2de zit. Na Sioen volgden nog Vive La fête, Zornik en Magnus. Laat ons zeggen dat Sioen de enige was die er nuchter uitzag, leve de Rockscene! De muziek viel zeer goed in de smaak en ja, Tom Barman, dat is gewoon God.

Tot hier mijn update. Ik zit hier weer helemaal alleen thuis. Alleen is toch maar alleen hoor ...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Marktrock is marktrock niet meer zonder de vrije podia. Jammer dat het zo moet eindigen....

Véél succes met je tweede zit trouwens, ik duim voor je!

Anoniem zei

troost u, ik studeer mee:)

Anoniem zei

Ja, die bomen dat vind ik er ook zo vervelend aan. Maarja een markt is geen wei natuurlijk. Succes met dat blokken trouwens ;-)

Anoniem zei

ola! de 16e al herexamen. doe dat goed, eh!! :)

Anoniem zei

Wat zou studeren zijn zonder wat ontspanning hier en daar anyway? Het kan u volgeblokte geest alleen maar goed doen :)

En de 16e, dat is dus ... *checks* morgen al! Alright, veel succes! :)