23 november 2007

De Pappenheimers

Woensdag naar een opname van de Pappenheimers geweest. Broer had een mail gekregen met dringende vraag of hij geen zin had om mee in het publiek te komen zitten, ze hadden volk te weinig. Braaf als we zijn doen we alles wat ze ons vragen.

De opname begon rond negen uur. De kokers stonden klaar, de kandidaten waren zenuwachtig, ook al faketen ze dat het niet zo was. In het echt ziet het er toch allemaal minder spectaculair uit. Het juiste camerastandpunt kan dus veel veranderen, idem voor de belichting. Wat niet wil zeggen dat het niet leuk was, integendeel. We hebben ons goed geamuseerd. Zeker toen het team links aan de overkant afviel en daarna het team rechts aan de overkant. Jawel, "ons" team zat in de finale en won deze dan ook nog eens met overtuiging.

Om de sfeer voor de anderen niet te verpesten zeg ik niet welke aflevering het juist was. Ik zeg ook niet welke bekende Vlamingen er in de kokers zaten, wie weet krijg ik anders nog een proces aan mijn been van Woestijnvis wegens het lekken van geheime informatie. Gezever dat laatste, dat geef ik toe.

Of ik in beeld kom? Geen idee. Ik zat op de derde rij, naast ons zat de moeder van de winnaars, dus wie weet ... helemaal op het einde, of wie weet, continu. Dat zien we dan nog wel. Ik weet nog niet wanneer, want dat zijn ze vergeten te vermelden. Slim! Wat we wel weten is dat het zeker voor herhaling vatbaar is. Nodig mij uit en ik kom terug!

Geen opmerkingen: