24 november 2007

Interpol (Vorst Nationaal) - Review

Overal file, maar toch nog gemakkelijk een parkeerplaatsje gevonden en nog op tijd de zaal ingeraakt. We zochten ons een zeteltje op de parterre en hoewel de zaal al redelijk vol stond, was ook dit nog een vrij gemakkelijke opdracht.

Blonde Redhead kon me niet echt bekoren. Allemaal een beetje te alternatief naar mijn goesting. Ik ben nooit echt fan geweest van dat soort muziek van het genre Duyster. Schiet mij niet af, ik vind dat nu eenmaal niet echt mijn ding. Schiet mij niet af als Blonde Redhead niet in die categorie past. Mijn excuses alvast.

Interpol was een ander paar mouwen. Ze vlogen er meteen in en Jonas was meteen verkocht. Ze speelden vrij strak, zonder echt veel naar het publiek om te kijken. Het publiek was in het begin dan ook vrij rustig. Maar dan plots zei de zanger"Thank you" en nog een paar bedankjes en het publiek ging helemaal uit z'n dak. Teleurstelling alom dus toen ze het podium verlieten.

Tot twee keer toe kwamen ze terug, om nog meer van al hun goeds tentoon te spreiden. Het overgrote deel van de nummers kwam uit hun CD's 'Antics' (2004) en 'Our love to admire' (2007), de plaat waar ze nu echt volledig mee doorgebroken zijn. Hun eerste plaat werd slechts zeer sporadisch ten berde gebracht, maar toch net voldoende, aangezien Anneke naast mij zat met een brede smile op haar mooie gezichtje. Ze was tegen het einde ook wel verkocht denk ik.

Vorst zat niet helemaal vol, maar ik denk niet dat Interpol daar last van gehad heeft. Roken is trouwens verboden in Vorst Nationaal, ook op het podium ja!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Interpol was geweldig, het voorprogramma geweldig saai. De beste opmerking daaromtrent kwam van een meisje dat achter mij stond, die gemeend zei: "laat dit alstublieft het laatste nummer zijn." Ik hoorde de wanhoop in haar stem. Helaas voor haar en vele anderen volgden er toen nog vier nummers :-)

Anoniem zei

wist niet dat je naar Interpol ging... ik was er ook, we hadden kunnen afspreken! verdorie toch.
En ik vond Blonde redhead weeeeeeeel goed!