10 november 2005

De Politie uw vriend!

Weer een ferm verhaal om te vertellen. Vandaag kwam mijn trein zoals altijd toe op spoor zeven in Mechelen. Het was een normale dag, althans zo leek het. Toen ik de trap naar beneden wou nemen werd me dat verhinderd door twee stoere securitymensen van het station. Beneden zag ik in een flits een hele hoop politie staan. Vreemd toch. Zou er iemand op smerige wijze vermoord zijn? was er een besmettelijke ziekte die z'n ronde deed? Het werd me allemaal duidelijk toen ik beneden kwam aan de andere kant, andere trap. Ik werd gevraagd even langs de muur te lopen, een lief klein redelijk groot gevaarlijk uitziend hondje vond me leuk en kwam aan me snuffelen. Terwijl dit alles gebeurde, maar een paar seconden, meer niet, stond een heel korps politieagenten me te bestaren. Ik fakete nog even dat ik keek wanneer de treinen vertrokken. Eigenlijk was ik gewoon het aantal agenten aan het tellen. Ik kwam op 6 mensen van de security van het station zelf, en 17 agenten. Volgens mij was er toch iets meer aan de hand. Zo'n ontvangst had ik alvast nog niet eerder gehad.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hmmm....
dit klinkt heel geheimzinnig en spannend..
ben je er al achter wat er nu aan de hand was???
groetjes,

Anoniem zei

Misschien was er weer een auto in de fik gestoken door jongeren die interessant dachten te doen. En dachten de agenten dan "Laten we de mensen op't station maar controleren vooraleer ze een trein in de fik steken!"

De politie in Mechelen is trouwens serieus over the top. Ge kunt geen 5 minuten wandelen zonder ze tegen te komen: te voet, te paard, te fiets, met de auto. Vooral die mannen te paard zijn over the top, vind ik zo.