10 december 2005

Quiz

Ik heb mezelf al altijd geweldig slim gevoeld! Gisteren is nog eens bewezen dat er wel degelijk dingen zijn die ik niet weet. In Boortmeerbeek was het quiz van één of andere tafeltennisclub uit Rijmenam. 60 ploegen, dat kon tellen. Spijtig genoeg konden we meteen zien dat het vol professionele teams zat. Sommige namen komen echt op elke quiz terug, en gaan echt op elke quiz met de prijzen lopen. Niet dat dat ons afschrikt, we blijven ons best doen! Voor de eerste ronde moest ik alvast passen, puur geschiedenis van België. We scoorden goed en zaten ergens in de middenmoot. Naarmate de uren vorderden leek ons IQ echter te dalen, of waren het de vragen die plots moeilijker werden? De muziekronde waar we zo hard op gerekend hadden zat vol oude knarren, ik kon het team niet veel bijbrengen, ben er nog altijd niet goed van. Ik ben wel nog steeds fier op mijn correcte gok in de puzzelronde! Zomaar uit het niets een getal verzinnen (38 nvdr), dat later gewoon juist blijkt te zijn, mooi toch.

We eindigden op een lichtelijk teleurstellende 35ste plaats. De prijzentafel werd overstroomd door grabbelende handen. Ik ging naar huis met een geweldig stoer uitziende pillamp en een balpen, die voor promotionele doeleinden op onze tafel had gelegen. Alles kan beter!

Geen opmerkingen: