03 februari 2006

Rij bewijs!

Het begint al! Ons moeder heeft den auto nodig en ze is mijn rijbewijs duidelijk vergeten. Ik kan er dus straks met mijn fiets om rijden. Hoe beschamend! Ik moest van haar ook eens kijken of die tariefverlaging van de NMBS voor studenten echt wel voordeliger was. Want er was iemand die in de krant had uitgerekend dat z'n abonnement 2 Euro duurder geworden was. Even een voorbeeld, wat zal het goedkoopste zijn? Elke dag een kaartje voor de trein kopen, of een maandabonnement? Ik zie echter geen probleem. Korting is korting en de NMBS zal wel weten wat ze doet zeker.

(Tijdspanne van 5 uur)

Ondertussen ook nog even een paar nieuwe aanwinsten op CD-gebied. Voor mijn broer kocht ik (hij gaat het braaf terugbetalen) Sexor van Tiga. Voor mezelf kocht ik Arctic Monkeys en The Infadels. Waar ik al die CD's ga moeten blijven steken, ik weet het niet. Mijn CD-rek zit alvast overvol. Maar wie gaat mij tegenhouden? Ikzelf hoogstwaarschijnlijk, we gaan nog eens op onze rekening kijken en zien dat het niet al te vet meer is na al die dure uitgaven van januari.

Er stond daarnet een rare verkoper aan onze door. Hij had z'n vrouw meegebracht. Beiden spraken ze heel snel en haast onverstaanbaar. Halverwege een zin bedankten ze m'n vader voor z'n aandacht en gingen ze er vandoor. Dit klinkt alvast niet echt normaal. Daarom werd de held in mijn vader wakker en hij ging er achterna! Waarom? Omdat het niet de eerste keer zou zijn dat er werd ingebroken nadat er één of andere snul iets had proberen te verkopen en daarbij vooral op ons interieur had gelet. Deze snul en snullin van dienst hadden een heel goed uitleg om weg te lopen van ons: mijn vader was agressief! En dat terwijl mijn vader niet eens de kans had gekregen om een woord te zeggen. Vies kijken was blijkbaar al voldoende, maar dat zal dan toch geweest zijn omdat hij er niets van begreep. Rare mensen die verkopers. Ik doe mijn kamer op slot vanavond!

Geen opmerkingen: