27 april 2006

1 - 5 - 10 jaar geleden ...

Jonas heeft zowaar een zogenaamd "stokje" doorgegeven gekregen van Anneke. Laten we daar even werk van maken.

1 jaar geleden was alles ongeveer geweldig hetzelfde. Met dat verschil dat ik nu waarschijnlijk een heel pak goedgezinder ben. Als ik m'n blog er zo eens op nalees, dan was het toch de periode van "kijk naar mij, ik ben slechtgezind en heb aandacht nodig". Waarom ik slechtgezind was, geen idee. Ik hoef het ook al lang niet meer te weten. Mijn hoofd zat waarschijnlijk (nuja, vrij zeker) vol met moeilijke vragen over de dingen des levens en dergelijke. Veel te lang om hier allemaal uit te leggen en ik laat dat stukje verleden liever rusten eigenlijk.

Iets minder dan één jaar geleden gingen we samen met een hoop vrienden naar de Pizzahut. En kijk, wat is de elite morgen van plan? Inderdaad, dit feest moet herhaald worden. Niet volgende week, maar nu, want volgende week is die fijne bon van ons niet meer geldig!

Vorig waar was het ook studeren geblazen natuurlijk, de examens kwamen ook al akelig in de buurt, net zoals dit jaar. Wist ik veel dat die zo positief gingen aflopen. Had ik dat toen al geweten, ik had zo niet moeten liggen stressen.

5 jaar geleden liep ik nog rond in Don Bosco in Haacht, 5de middelbaar. Met dan nog steeds een geweldig grote plakker op m'n hoofd. Ergens een paar maand terug eens geweldig hard op mijn smoelwerk gevallen en het heeft toch even geduurd vooraleer ik volledig weer in orde was. Al was de plakker op dat moment al herleid tot het minimum gok ik. Ik had de foute vrienden.

Ik zat in een vrijwel oninteressante klas en verveelde me dood. Echt amuseren deed ik me niet. Later zou ik blij zijn dat ik bleef plakken in het 6de middelbaar. Dat ooit al iemand horen zeggen? Iemand die blij is te blijven plakken? Jawel, ik dus. Die nieuwe mensen die ik leerde kennen waren zonder overdrijven 1000 keer leuker dan de vorige. En beeld je eens in, wat voor gevolgen dat allemaal heeft gehad ... kijk hoeveel mensen ik nu ben tegengekomen op Ehsal die ik anders nooit had gekend :-)

10 jaar geleden was Jonas nog klein Jonasje. Ik veronderstel dat ik 11 was en in het 6de leerjaar zat. De lagere school is uiteraard de leukste tijd in een kinderleven. Daar hebben we ons serieus geamuseerd met de meest debiele dingen. Waar is de tijd van "Muurke klop" of Jagerbal? Heimwee? Misschien wel een beetje. Echt veel contact met mijn oud-lagereschoolgenoten heb ik niet, op één iemand na, die dan als bij toeval ook in Ehsal terecht gekomen is. Hoezee!

Op zoek gaan naar een middelbare school. Don Bosco Haacht, de school met de reputatie van wachtlijsten, want zo populair, daar zou ik mezelf nog wel zien zitten. Tegenwoordig gaan de mensen al kamperen dagen op voorhand om een plaatsje te bemachtigen. In mijn tijd ging dat gelukkig nog iets vlotter en was ik binnen zonder veel problemen.

Tien jaar geleden was er nog geen sprake van msn of gsm en ging ik nog doodleuk "spelen" bij de vriendjes. Hoe geweldig waren die tijden toen niet, misschien toch wat heimwee :-)

Iedereen die wil mag dit 'stokje' overnemen. Het 'stokje' dat ik één van de komende weken online smijt draag ik op aan Anneke ;-)

Geen opmerkingen: