28 mei 2006

Er zit een beest in mijn hoofd

Ik zit met een liedje in mijn hoofd, al enkele dagen. Niet dat het mij irriteert zoals er dingen waren die me gisteren irriteerden. Neen, nu is het -voorlopig toch nog- geweldig fijn, aangezien ik het wel een geweldig fijne schijf vind. De Niet-boosdoener (want dat is het uiteindelijk wel) van dienst is Somebody's Property van DJ Mash. Sinds gisteren staat dat geval ook in mijn muzieklijst en dus wel compleet terecht. Lekker catchy muziekje met daarop ferme concurrentie voor Scala, het wereldberoemde kinderkoor uit Aarschot. Jawel, ook hier zingt er een koor mee. Niets tegen Scala, maar ik vind dit toch beter. Origineler vooral. Ik vraag me af wanneer het irritant zal beginnen worden, indien niet, dan hebben we te maken met een klassieker. Eerdere klassiekers uit dat genre zijn bijvoorbeeld Forever More van Moloko en The Knife met Heartbeats in de Rex The Dog Remix. Dat mogen ze voor mij altijd eens opleggen op Studio Brussel, die voor de rest veel te weinig goede muziek draaien. Schaam op jou zou Peter Van de Veire zeggen.

Geen opmerkingen: