25 mei 2006

Regen en Vuur

Het regent. Ideaal studeerweer. Of niet niet? Bij mijn weten zeg ik het altijd het omgekeerde van wat ik de vorige keer beweerde. Nu zeg ik dat ik het fijn vind, volgende keer zal ik het hatelijk vinden en zeggen dat ik van al dat geregen maar slechtgezind wordt. Maar tegenwoordig moeten ze met wat sterkers afkomen vooraleer ze mij slechtgezind krijgen. Zelfs de examens slagen er nog niet half in. Straks zeg ik nog dat ik die zelfs nog leuk begin te vinden, maar dat zou nu toch ook een beetje overdreven zijn. Morgen is het alweer van dat. Kostencalculatie. Woordspeling van de dag : Op papier één van de moeilijkere vakken uit de examenreeks. Maar tegen alle verwachtingen in zie ik het nog wel zitten. Op basis van de oefeningen uit het boek, moet het examen doenbaar zijn. (Morgen zeg ik waarschijnlijk net het omgekeerde, omdat ik dan uit ervaring spreek).

Nog iets wat ik eigenlijk al een week aan de mensheid wil voorleggen. De Da Vinci Code! (Daar gaat mijn publiek dat gillend wegloopt van al deze miserie die we te verwerken krijgen over de heerlijk slechte film). Het zit zo. Vorige week ergens, naar aanleiding van de release van de film zijn er in een plaatsje in Italië publiekelijk een boek verbrand. Het was een exemplaar van de Da Vinci Code van Dan Brown. Volgens talrijke nieuwssite's gaat het hierom : "De roman 'De Da Vinci Code' ontwikkelt de stelling dat Maria Magdalena een kind van Jezus baarde en dat de katholieke kerk sindsdien alles in het werk stelt om dat geheim te bewaren." Uiteindelijk allemaal nog geloofwaardig, en die mensen willen ook alleen maar hun geloof verdedigen enzo. Doodnormaal dan dat ze dat boek verbranden. Maar wat ik me dan wel afvraag, waarom nu pas? Hoeveel eeuwen is dat boek nu ondertussen al vrij verkrijgbaar op de markt? Komen ze daar dus niet een beetje laat mee af? Of zijn het gewoon hele trage lezers ...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

owje optimistje :)! ik ben nog maar 1 dag serieus bezig en kben het al beu...mmh dat beloofd. Nog een maand en 3 dagen te gaan hiphoi! Nog veel werk tegen morgen? Succes alvast é !
btw : er wordt niet gespot met de zitbal é :)

Anoniem zei

En dan nog maar te zwijgen van het dozijn andere boeken die hetzelfde beweren en waar Dan Brown inspiratie is gaan halen.Zouden ze die ook niet allemaal moeten verbranden?

En ook: zouden ze dat niet beter in de winter gedaan hebben (of gewacht tot volgende winter)? Dan hadden ze er tenminste nog een gezellig haardvuur aan overgehouden.