24 mei 2006

Schaamteloos

Vandaag heb ik zin om te lachen met een bepaalde bekende krant uit het Antwerpse. Deze stuurde mij een geweldig aanbod. Een abonnement dat veel goedkoper was. Tevens kon ik genieten van hun reeks misdaadthrillers die ze binnenkort bij hun zaterdageditie zouden verkopen. Ze hadden er niet beter op gevonden dan aan de brief een waterpistool te hangen. Antwerpen, pistool, crimineel goed idee! Ik vond het eerder geweldig schaamteloos, na alles wat er de voorbije weken gebeurd is.

Net nu gisteren een tweede zot dacht de wereld aan te kunnen en iedereen wou gaan vermoorden met één kogel. Ik weet niet wat er scheelt met deze wereld maar volgens mij lopen er heel veel domme kloten rond op onze aardbol. België lijkt een voortrekkersrol te willen gaan spelen. Dat ze het maar weer op die computerspelletjes steken. Dat is de meest simpele uitleg voor zo'n domme daden. Ik speelde die spelletjes vroeger soms ook wel eens, nu niet ganse dagen zoals sommige mensen dat doen, maar toch. Ik heb nooit het idee gehad om die dingen even te gaan testen in de echte wereld. Mensen die zo'n dingen denken moeten dus wel serieus dom zijn en echt ziek in het hoofd. Als er al geen scheidingslijn meer is tussen echt en fake ... Dat ze allemaal uit dezelfde school in Roeselare blijken te komen, maakt de zaak alleen nog maar merkwaardiger. De wereld zit raar ineen, en nog niet een klein beetje onrechtvaardig ook.

Kent u Guy Goma nog? De arme man die wereldberoemd werd toen hij tegen zijn wil en een beetje door onkunde van BBC geïnterviewd werd, terwijl ze eigenlijk z'n blanke naamgenoot nodig hadden? Goma kwam solliciteren, maar het liep lichtelijk anders af. Nu dreigt hij Engeland uitgegooid te worden. Blijkt dat hij er nogal illegaal aanwezig is. Uiteraard zijn dat allemaal maar roddels. Wat er van waar is zal later nog wel blijken. Eén ding is alvast zeker: de tol van de roem is zwaar! Later zal ik ook zo beroemd zijn! Maar ik ga nooit naar de BBC voor een interview, ik betrouw dat daar niet meer ...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Liever op het VTM-nieuws jonas, tussen Familie en de Pfaffs?;o)

Anoniem zei

maar jonas toch, wie weet hebben die jongens wel een slechte jeugd gehad ;-)... als ge ooit iets misdoet, steek het dan op de mama en de papa hè... of op de geheimzinnige krant uit antwerpen, zij hebben u aangezet... een waterpistool, foei seg! moorden maar... (euhm dit was sarcasme he, nu nie beginnen moorden ofzo, want dan kunt ge het nog op mij gaan steken ook, ik was uw opdrachtgever ofzo 8-)). ga maar gewoon naar de fitness, daar krijgt ge ook ne kick van... en naart schijnt een schoon lijf en een goede conditie, heb ik mij laten vertellen. ok ok, de zever begint, dus ikke stop. doei doei