09 juni 2006

Fuck Authority

Na mijn sportblog van gisteren heb ik besloten dat ik vandaag wel eens wat interessanters wil vertellen aan de lezende medemens. Laten we ons anders eens toespiten op die examens van gisteren. Jawel, het was er meer dan één, eigenlijk zelfs 3. Alles draaide rond computers en informatica. Klinkt al fijn op voorhand he! Wel, dat was het ook.

Het begon allemaal om 10.30 met de examens ICT-Beleid en informatica-theorie. Hoe ze het doen, weet ik niet, maar dat waren dus gewoon twee examens op één enkel blad. Spijtig genoeg waren er ook nog wel extra lege bladzijden voorzien. Per examen twee korte vraagjes en 2 van die kleppers waar je maximaal 1 bladzijde over mocht vollullen. Echt fijn hoor! "Wat zijn de voornamelijkste taken van een besturingssysteem" en "wat is E-commerce", zijn twee voorbeelden van zo'n vragen. Ik ging bijna dood ofzo, zo moeilijk. Vooral omdat je nog eens voorbeelden moest kunnen geven ook. Ik ben zeker gebuisd, wat is trouwens een besturingssysteem? Neen, het was dus wel degelijk vrij simpel. Ik kon zelfs de meest nuttige vraag beantwoorden. Hier werd gevraagd wat de hexadecimale waarde van de letter Z was, wetende dat de decimale waarde van W, 87 was. Geef toe, heerlijke vragen he! (Het antwoord is trouwens 5A, klinkt ook goed he?)

Het examen Access daarna was een heel pak minder. Het lukte nog wel, maar niet echt zoals ik het wou. Access gaf me te veel foutmeldingen die ik niet opgelost kreeg. Het zal dus spannend worden. Gelukkig konden er al vier punten verdiend worden met een werkje dat op voorhand ingediend moest worden. En aangezien half Ehsal toen samenwerkte om daar iets van te maken ... ik heb er nog wel vertrouwen in. We zien wel, de punten worden uitgedeeld aan de meet ofzoiets. Al zijn ze wel vrij flauw bij Ehsal. Geen thrillers meer in de grote aula, geen naamafroepingen meer. Neen, iedereen moet zijn punten op Ehsal.net maar gaan opzoeken. Hopelijk houdt het systeem het deze keer wel uit, want na de Januari-examens was dat niet meteen het geval.

Geen opmerkingen: