15 juni 2006

Sjoet him plies, and nauw, een beke deftig

Ik zit met het liedje "Snoepwinkel" van "Een halve Dollar" in mijn hoofd. Kan iemand mij even verlossen van mijn ondraaglijke pijnen. Ik heb wel wat beters te doen dan constant dat liedje te zitten neuriën zonder dat ik het goed en wel besef. Enorm hatelijk om zo van die geweldig domme liedjes in je hoofd te hebben en er dan nog eens niet vanaf te geraken ook. Elke dag weer wat anders, maar één ding staat vast, het zijn altijd van die marginale schijven. Gisteren was het nog het fameuze Beep-liedje, wat zal het morgen zijn he? Liefst dan toch iets dat met wiskunde te maken heeft. Er zijn mensen die bijgelovig zijn en naar toepasselijke muziek luisteren voor ze een examen gaan maken. Luisteren naar liedjes waar het woord "Mathematics" in voorkomt voor een examen wiskunde en dergelijke. Ikzelf beperk me tot Kraftwerk voor een examen Duits. Maar Kraftwerk staat wel meer op, dus statistisch gezien zou ik niet durven zeggen dat Duits en Kraftwerk onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. (Kraftwerk trouwens dit jaar te zien als headliner op I Love Techno, allen daarheen!)

De oefeningen van statistiek vlotten ondertussen zeer goed. Maar ik ga toch nog een groot deel ervan op mijn formularium flansen, ik heb nog genoeg plaats over. Ik verschiet er elke keer weer van hoeveel plaats ik altijd nog over heb en hoe klein ik toch wel kan schrijven. Is het een gave? Of neen, laat het ons een kunst noemen om heel je cursus tot in de details op twee bladzijden te krijgen, inclusief voorbeeldoefeningen. Het mooie van de zaak is dat ik dat blad morgen hoogstens een paar keer zal bekijken en dan de zaken die ik er op zal zoeken niet deftig zal terugvinden omdat het eigenlijk toch wel verdomd klein geschreven is. Maar ja, je hebt toch je hele cursus op 2 bladzijden gekregen he!

1 opmerking:

Anoniem zei

Jij hebt gedaaaan! Vakantie olééé!
Mmh en ik niet ...nog lang niet xx