20 januari 2007

Dr. Lektroluv: live at Extrema

De titel geeft weer wat ik nodig heb en in zekere zin ook krijg. Muziek. Luid en geweldig goed. Niemand thuis, niemand om te storen, reken maar dat het hier lawaai maakt. Het steekt namelijk allemaal een klein beetje tegen sinds deze middag. Ik heb denk ik één van m'n slechtste examens ever gemaakt. Ik leek alles vergeten te zijn en dingen opzoeken in de codex van het Fiscaal Recht hielp ook al niet, dat ding leek ineens in het Chinees geschreven te zijn. U kan het al raden, veel punten heb ik niet gescoord. Op de koop toe was het dan nog gedeeltelijk mondeling ook. Lekker belachelijk gemaakt worden, we hebben niet liever. Niet dat de prof lastig deed, het lag grotendeels aan mezelf. Wist ik veel dat al die belachelijke tarieven en minuscule regeltjes volledig in m'n hoofd opgeslagen moesten zitten, klaar om er weer uitgebraakt te worden, indien nodig.

Als er één ding is dat ik haat, dan is het reproduceren zonder er bij na te denken. Een cursus Fiscaal Beleid met ongeveer 300 bladzijdende bewegende materie. Elk jaar zijn er wijzigingen, hier en daar verandert er altijd wel een regeltje. Vertel me eens, wat is het nut om al die stomme regeltjes vanbuiten te leren, als ze toch veranderen. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze evengoed gewoon opgezocht kunnen worden. Wat leren we, niets? Papegaaienwerk. En ik die dacht dat Ehsal praktijkgericht was. In zekere zin wel ja, maar hier falen ze toch wel even.

Geef mij maar personeelsbeleid. Daar leer je tenminste nog iets. Dat is 'Inzicht' hebben in de dingen. Het is nooit leuk als iemand je beschuldigt van de materie maar "oppervlakkig" te kennen, zeker als je inzet dicht tegen de 100% lag. Inzichten leer je niet, inzichten heb je ...

Jonas doet zich slechtgezinder voor dan dat hij in werkelijkheid is. Schrijven werkt helend. Wat ik nu wil is rust, ik doe dus helemaal niets meer vanavond. Buiten naar de kalender kijken en zeggen dat het nog dertien keer slapen is ...

Edit 2 minuten na posten : Schrijven helend werken? Forget it ...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet opgeven!

Blijven gaan...

Jonas zei

Fiscaal is kaka ja :-)

Anoniem zei

dat wist ik al langer dan vandaag ;)
werk het uit op uw stront dat doe ik ook altijd!

Anoniem zei

Nam ze dan ook basketballen mee naar huis om te aaien? Of tonnen boeken enzo ?
Ik noem het de menopauze..., maar hier mag je dat niet luidop zeggen. (alé nu wel ze zit in de hondenschool ;))

Anoniem zei

Muziek luid en nog luider meebrullen. Dàt werkt helend. Niet naar een computerscherm staren ;)

Anoniem zei

Gewoon even die muziek keihard zetten. Alle miserie vergeten en jezelf een goed glas inschenken. Dat kan helend werken ;-) En werkt het niet helend, dan doet het toch altijd deugd! Veel succes, we hebben allemaal wel eens een mindere dag.

Anoniem zei

dees is nen leuken! blijkt dat ik nen clutureel creatieven ben..zot e!

http://quizfarm.com/test.php?q_id=23320

doen man!

Jonas zei

ik ben nen "Existentialist". Voor de rest vind ik het maar saai :-p