19 januari 2007

Het leven is een feest.

Tijdens deze zware tijden mag er ook nog wel eens gelachen worden. Aangezien wij hier vanavond thuis geen eten kregen, moesten we naar het Frituur. Frituurgaan is altijd een feest, zeker als het bij Louis te doen is. Die man moesten ze een show geven op TV. Zijn flauwe moppen zijn zelfs beter als die van Geert Hoste, dat zegt toch al iets he.

We volgen een discussie tussen Louis en een klant:

Klant : "Voor mij 2 grote frieten met mayonaise en ne ragouzi."
Louis : "Ne ragouzi, wat is dat voor iet?"
Klant : "nja, euuh, dat daar denk ik ..."
Louis : "Wacht, ik roep mijn vrouw. Ik ken daar allemaal niks van, van diene rommel dat ik hier verkoop."
Klant : "..."
Vrouw : "Daar vanvoor, dat is ne ragouzi."
Louis : "Ah, dat weten we ook weeral. Gelukkig heb ik mijn vrouw nog. Mijn klanten kennen het hier beter dan ik."
Publiek : "hahaha"

Vervolgens kwamen er nog wijsheden als: "Ne Mercedes heeft geen toilet, mijne mobilhome wel" en, "Ik kan daar 140 mee, met mijne mobilhome, in Frankrijk steek ik er camions mee voor". De meest hilarische uitspraak blijft echter: "Als ge gedaan hebt afruimen he, alles schoon in de vuilbak. [Stilte] Maar da potteke zout ni wegsmijten he!".

Verder kan hij ook heel sexy z'n frieten uit het vet halen.

Onze Louis, zo zijn er geen twee!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het frituur? Raar dialect spreken ze daar :p
Zo'n 'sociale' verkopers, ik heb ze toch liever dan die zuurpruimen die je maar al te vaak tegenkomt (aan de kassa vd Aldi, ik zeg maar iets)!
En frieten sexy uit het vet halen...dat zou ik wel eens willen zien, maar misschien toch niet bij de Louis...
Nog veel succes!

Anoniem zei

frietjes! nu heb ik zin in frietjes! gelukkig gaan we morgen naar macd. :D

Anoniem zei

De Louis is echt nen held:)
Altijd een plezier om daar u frieten te halen. Hij weet zelf meestal niet eens hoe grappig hij is.

Succes nog!

Anoniem zei

Ooooh frieten... mmmmmmm.

Anoniem zei

Wel Jonas, ineens gevallen voor 'sexy' ventekes. Toch niet teveel naar VJ Tony gekeken, mag ik hopen ;-) In ieder geval verse frietjes zijn niet te versmaden, njammie.