28 januari 2007

Het einde is in zicht ...

Ik moet hier nog wat komen vertellen over gisteren. Gisteren mijn laatste examen gehad en ik zou het echt niet weten of het gelukt is of niet. Budgetteren was enkel cijfertjes invullen. Nergens werd een berekening gevraagd, dus het zal juist of fout zijn. Geen gulden middenweg. Het examen was snel vergeten, want het was tijd om eens serieus te gaan zondigen.

Jawel, het was nog maar eens Mediamarkttijd en nu zouden er slachtoffers gaan vallen. Ik was tijdens de examens al genoeg langsgeweest zonder ook maar een halve Euro uit te geven, dat moest even rechtgezet worden. Januari was tot nu toe een CD-loze maand, daar is gisteren serieus verandering in gekomen. Ik stapte binnen met het plan om heel veel CD's te kopen, maar dat het er uiteindelijk 5 zouden worden, had ik nooit durven dromen. Dat alles is eigenlijk de schuld van Tim. Ja, we gaan mensen met de vinger wijzen!

Ik ben gisteren namelijk 2 keer in de Mediamarkt geweest ...

De eerste keer ging ik met Lionel, omdat Tim nog examen had en maar bleef schrijven. Ik kon niet wachten en dus gingen we alvast voorop. Toen kocht ik de nieuwste van Buscemi, een oudere van Air en de cd van Ok Go. Bij de wisseling van de wacht, toen Tim er eindelijk was, moesten we terug naar de Mediamarkt (ondertussen even naar Fnac geweest om tijd te doden) en ontdekte ik nog twee andere CD's. De CD's van Goose en I'm from Barcelona werden toegevoegd aan het lijstje. Hoewel het zeer debiel is om dat te zeggen een paar dagen voor het einde van de maand, toch nog: "genoeg CD's gekocht voor deze maand, Jonas!".

Even tussen haakjes (De CD van Ok Go gaf ik even later cadeau aan mijn broer, omdat ik wist dat hij hem graag zelf zou gekocht hebben, en omdat hij ook toevallig jarig bleek te zijn gisteren. Wat zijn we toch veel te goed voor onze medemens ...)

Ook nog tussen haakjes (Voor de mensen die het nog niet gezien hadden, ik heb een tweede blog aangemaakt, met mijn 'medialijstjes'. Zoek in de rechterbalk naar '
-Media in ... : 2007' en klik daar eens op. Een nieuwe wereld gaat voor jullie open ...)

In de namiddag bleek dat mijn conditie er deze examenperiode geweldig op achteruit gegaan was. Joepie! Maar goed, het is nog niet zo erg als die mensen die hun T-Shirt van Passage Fitness achterstevoren aandoen, zodat dat veel te groot logo vanvoor staat en het kleine vanachter. Wat dit laatste te maken heeft met mijn conditie, geen idee, maar ik moest het toch even kwijt.

Aangezien mijn broer jarig was, moest er ook gefeest worden. Mama, papa en ik moesten vluchten (eerder "gingen er vrijwillig vandoor"). We gingen kijken naar "The Departed" in de Kinepolis van Brussel. De zaal zal overvol, veel interesse, voor een film die al vijf weken in de bioscoop liep. De film zelf was héérlijk! Ook hier is het weer heel debiel om te zeggen dat het het beste is dat ik dit jaar al gezien heb, maar toch. Een goede mix tussen humor, actie en vooral veel spanning en geweldige plotwendingen. Echt een aanrader voor mensen die hem nog niet gezien hebben. En doe dat dan bij voorkeur ook in de cinema zelf, want op het 'kleine' scherm zal het effect al heel wat minder zijn denk ik.

Thuisgekomen was de bende al goed aan het feesten. Ik mocht meefeesten, want de vrienden van mijn broer zijn mijn vrienden. En dat is nog niet eens gezeverd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Op die cd van Goose staan in ieder geval enkele zeer vette nummers. Goede keuze ;-)