23 april 2007

Foute boel

Ooit had ik vrienden die me vanalles probeerden wijs te maken. Ze wisten alles beter en deden alle moeite om hun mening op te dringen. Ook over de meest idiote dingen wisten ze vanalles te zeggen. Zo was er eens eentje die beweerde dat het verboden was om liedjes te spelen op de radio (neen, het was al verboden om ze te maken!) met daarin de geluiden van politiewagen, ambulances, brandweerauto's en dergelijke. Het zou te verwarrend zijn en van die dingen. Even later zette ik de radio op en was het de ene sirene na de andere. Ja, als je even nadenkt, sirenes genoeg, toen al, en nu vermoedelijk ook al.

Er waren er ook die steevast de regels naar hun hand probeerden te zetten. Zo was er enkele jaren "het forum" waar Jonas elke dag langsging om de boel 'te verzieken' zoals ze dat daar noemden. Elke keer als Jonas iets postte wat ook maar een beetje kritisch was, werden er straffen uitgedeeld. Uiteindelijk had ik het forum daar blijkbaar zo verziekt, dat ze het nodig achtten om me er zonder deftige verklaring volledig af te smijten. Nuja, de verklaring kwam er wel, maar ik kon ze niet lezen, omdat ik niet meer op het forum geraakte uiteraard.

Het grappigste van de zaak was nog wel het reglement. Dat groeide in de loop der tijd aan van enkele simpele regeltjes tekst, tot ellenlange pagina's met enorm banale regels. Er kwam een forumrechtbank, en je kon boetes krijgen. Als je niet goed oplette, dan kreeg je gele en/of rode kaarten. Jawel, het was daar menens.

We hebben ons daar goed geamuseerd en goed gelachen. Na ons vertrek (ja, we waren met twee) is het forum volledig doodgebloed. Af en toe sputtert het nog eens, maar het zal vrees ik nooit meer zo actief worden. Echt veel spijt heb ik daar niet van. Zeker als je weet dat één van je beste vrienden er alles aan deed om je te "straffen" op een loos forum, waar iedereen tenslotte voor de fun langskomt.

Ik had foute vrienden vroeger. Kan ik dat wel vrienden noemen? Indien die vrienden stiekem meelezen: Hoi!

ps: Ja, mijn school was heerlijk. Ooit zat ik in de klas met iemand die het leuk vond om z'n grote boodschap achter te laten in andermans boekentas. Heel stoer allemaal. Tot hij een uur later al buitengesmeten werd en stond te bleiten. Later is die mens dan met z'n vriendin naar Barcelona gevlucht. De vriendin werd zwanger, het geld geraakte op, en meneer werd wereldberoemd in de buurt omdat hij met hangende pootjes terugkwam. Wel het type om mijn Jump Arena kaarten aan te verpatsen eigenlijk.

Geen opmerkingen: