22 mei 2007

Een bericht van de man met het lugubere examenrooster

Jeetje we hebben veel te vertellen vandaag. Hopelijk valt u niet in slaap voor u het einde van dit blog bereikt heeft.

Allereerst kan ik u met enige trots (en stiekem ook wel een klein beetje verdriet omwille van het verlies ervan) melden dat de F****** Pop-ups in principe verleden tijd zouden moeten zijn. Ik heb mijn teller, die er al bijna 2 jaar opstond en die steeds vlijtig m'n bezoekertjes telde, met éénm'n blog verwijderd. Reden: steeds meer klachten over pop-ups. Ikzelf had er geen last van, dus had echt niets door, maar het is om u te dienen! Andere tellers nemen over, maar dat kan u waarschijnlijk niet echt veel schelen. Geen pop-ups dus in principe, indien dit toch het geval zou zijn, wees dan zo vriendelijk om mij de huid vol te schelden.

Ten tweede, mijn examen van gisteren. Ik had op voorhand gezegd dat Internationale Economie moeilijk zou zijn en dat ik Europees Beleid nog wel zag zitten. Wel, het was dus gewoon omgekeerd. Internationale leek wel een fluitje van een cent. Het was net alsof ik de antwoorden van de meerkeuzevragen op voorhand al gekregen had, zo vlot ging het allemaal. Europees stak daarentegen een beetje tegen. Het leek wel of heel de cursus in dat examen zat, en allemaal vage vragen en van die dingen. Niet zo leuk, achteraf bekeken. Hopelijk komt er een tien of meer uit de bus op het einde van de rit.

Na het examen, de frustratieaankopen van de week gaan plegen. Ik had nog een bon van FnacDVD's mee gaan kopen. Er gingen stemmen op dat ik dat meervoud wel achterwege zou mogen laten, maar uiteindelijk viel dat allemaal nog heel goed mee. Ik nam Heat en Ronin mee naar huis. From Dusk Till Dawn liet ik liggen, ook al kostte die maar €2,95. Een mens moet toch iets te doen hebben tijdens de dode momenten zeker. Ja, zelfs tijdens het leren zijn er dode momenten, die moet je jezelf af en toe eens gunnen.

's Avonds reageerde ik me nog eens af in de fitness, weeral iets dat een mens kan doen om z'n dode momenten op de vullen. Toen kwam het SMSje dat alles veranderde. Er werd niet naar huis gereden, integendeel, het werd een omweg richting Leuven voor de rest van de avond. Anneke is mijn drugs en ik ben zwaar verslaafd. Aangezien ik ondertussen al met m'n examens bezig ben, is het veel moeilijker om tot bij m'n drugs te geraken. Je weet hoe verslaafden reageren als ze niet krijgen wat ze willen. En je weet ook hoe ze reageren als ze er dan toch bij geraken. Inderdaad, dan zijn ze blij, zo blij.

Voorts wil ik nog even de politie bedanken. Zij zijn namelijk de oorzaak van vertragingen op de autosnelweg. Toen ik daar gisteren met mijn compensatieauto reed (grote auto's dienen toch om dingen te compenseren zeker!), kwam er net een combi van de politie gepasseerd. Mooi tegen 120 km/uur uiteraard. Dan durft niemand nog op het gaspedaal duwen, iedereen bleef er mooi achter hangen, waardoor er na een tijdje een hele wolk van auto's achter de combi hing. Eigenlijk nog wel redelijk grappig.

Morgen heb ik Logistiek. Een vak met een vragenlijst als leerstof. Ken je de vragenlijst, dan ben je succesvol, ken je ze niet, dan ben je een volslagen idioot, aangezien je weet welke de vragen zullen zijn. Hopelijk voel ik me morgen geen idioot. Ik ben het leren alvast beu voor vandaag, ik heb morgen nog een uurtje of drie in de voormiddag. Die zal ik gebruiken om nog een beetje te herhalen. Nu filmpje kijken, of neen, Fast Show!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel, het is te hopen dat dat even vlot gaat als Internationale Economie :)

Afreageren door te kopen ... ik dacht eerst dat het woord 'Mediamarkt' ging komen, maar het was dan toch de Fnac :p Nice nice all the same.

Anoniem zei

amai, jij bent al volop examens aant afleggen! poor you... bij mij beginnen de grote spelen op 11 juni.

Jielke zei

Succes ermee morgen. Ik heb nog eventjes tijd...