02 mei 2007

Technopolis

Technopolis is een gevaar voor de gezondheid. Zeg maar dat ik het gezegd heb. We waren daar gisteren nog geen 5 minuten binnen of ik stond al vol blauwe plekken en schrammen. Er is namelijk een experiment waar je kan testen of je sneller kan lopen dan bepaalde andere dieren. ik begon met de kever, maar die vloog me iets te snel. Ondoenbaar dus. Dan zou ik het maar eens gaan testen met het schaap. Ik duwde op de knop, zette me in startpositie en wachtte op het signaal.

Daar was het signaal en Jonas smeet zich naar voor. Tegen dat ik een klein beetje op snelheid was (23 km/u zo bleek achteraf), moest ik alweer remmen om me vervolgens tegen het valkussen te smijten (om volledig tot stilstand te komen). Ik had had smijten spijtig genoeg iets te letterlijk opgenomen. In plaats van af te remmen, torpedeerde ik mezelf het blauwe kussen in.

Leve de kinetische krachten die me vervolgens een meter of 5 terug katapuldeerden en op de grond smeten. Ik geef het toe, het moet geen zicht geweest zijn. Al vonden mijn (gelukkig weinige) toeschouwers het wel heel grappig denk ik. Nuja, ik vond het zelf ook wel heel grappig. Soms ben ik echt nog wel een klein kind. Gelukkig weet ik dat ik er op m'n 72ste enorm afschuwelijk lelijk uit zal zien. En dat allemaal dankzij Technopolis.

ps : Ik ben dus wel degelijk gewonnen van dat schaap!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik wil ook naar Technopolis!