01 augustus 2007

De mannen van de gemeente graven een put



Het was natuurlijk geen toeval. Net gisteren begon ik weer defitg te leren voor mijn 2de zit en net gisteren moesten de zware werken in onze straat weer beginnen. Deze keer moesten er geen bomen gesloopt worden, neen, het ging om het graven van een put.

De mannen van de gemeente zijn pro's. Ze zetten alles af met kleurrijke hekken, beginnen vroeg op de dag en dragen vooral geen oorbeschermers, het zijn toch geen watjes.

Na een uur of twee van oorverdovend geboor gingen ze er met hun camionette vandoor. Het was middagpauze en ze waren allemaal (ja, ze waren met 3) hun boterhammetjes vergeten. Tijd dus om eens een kijkje te komen nemen. Niets speciaals aan het gat gezien, behalve dan dat er vroeger onder onze straat blijkbaar nog een kasseistrook gelegen heeft.

Enkele uren later waren de mannen dan terug. Ze goten het gat terug vol en probeerden het zo goed als mogelijk te herstellen zodat het niet zou opvallen dat er iemand met de weg gefoefeld had. Totaal mislukt uiteraard.

Om 20 voor 4 waren ze klaar. Dat kon ik opmaken uit het feit dat ze allen weer in hun camionette waren gekropen. Ik weet nu ook tot wanneer ze op een normale werkdag moeten werken, aangezien ze daar gestaan hebben tot kwart na 4. Zijn we lui, meneer? Hebben we vooroordelen die zouden kunnen kloppen, meneer?

Schiet mij nu niet af als u mensen kent die ditzelfde werk uitvoeren. Ik constateer alleen maar.

Geen opmerkingen: