18 oktober 2007

Bloed geven, doet leven!

Ja, ik ben een wereldverbeteraar. Zo eentje die zo maar eventjes bijna een halve kilo van z'n lichaam afstaat voor het goede doel. Jawel, reeds voor de vierde maal liet ik mij deels leeglopen om andere mensenlevens te redden. Bloedgeven is een traditie op Ehsal, en nu ging ik er zelfs voor naar een andere campus.

Waarom zou een mens nu in hemelsnaam bloed moeten geven? Veel heb je er zelf niet aan. Je moet aanschuiven, vrij lang zelfs (bloedgeven is hip!), een hele hoop papierwerk laten invullen, en zelf ook een deel invullen. Vervolgens mag je naar de dokter en daarna, ja daarna, komt er een naald aan te pas. 10 Minuutjes niksen -af en toe in een balletje knijpen- en dan is het ook weer voorbij. Volgens de verpleegster had ik het overleefd, ik gaf haar gelijk.

Daarna een hapje en een drankje om weer op krachten te komen en we konden er weer tegen. 11 Februari is er de volgende mogelijkheid om bloed te geven op Ehsal, maar nu iets dichterbij. Ik weet al waar ik mijn pauze aan zal spenderen. U komt toch ook?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nope! Antwerpen is me net een beetje te ver. Maar anders doe ik het met een glimlach, al heb ik een vré grote schrik van glimmende naalden, jakkes.

Jonas zei

Het is Brussel, Brussel zeg ik u :-p