21 oktober 2007

Waar zijn mijn oorwarmers?

Gisteren, toen ik door de straten van Gent liep, viel het me op hoe koud het plots was. Het kan natuurlijk gelegen hebben aan het feit dat ik even voordien nog had zitten wokken met een paar vrienden in een temperatuur die te vergelijken was met een sauna, maar dat valt toch te betwijfelen. Het was geen weer om bij stil te blijven staan, zo plots. De mensen kunnen dus officieel hun zinnetjes gaan bovenhalen. Zinnetjes als "het is vroeg winter he, meneer!" of "het is koud ja, maar vroeger was dat allemaal nog veel erger!".

Het grote nadeel van de herfst/winter, is toch wel dat het steeds later klaar en steeds vroeger donker wordt. Om nog maar te zwijgen van de aangedampte ruiten in de auto. Het heeft natuurlijk wel allemaal zijn charmes.

En daar komt dan het probleem. Op 12 oktober ging ik naar de Battles in het Depot in Leuven. Toen bleek dat een jas overbodig was, en zeker binnen was er niets mee aan te vangen. Nu had ik dus het plan om zonder jas te vertrekken, maar is dat niet ongeveer hetzelfde als met nieuwjaar in het ijskoude zeewater gaan zwemmen, namelijk "voor zotten"? Vanavond zijn de Audio Bullys aan de buurt, hopelijk maken ze er een feestje van!

Geen opmerkingen: