16 november 2007

Geluk in de liefde ...

Halve belofte maakt halve schuld en dat is meer dan niets. Daarom dus even een bericht over hoe ik een ster werd in het verliezen.

Ik heb mezelf altijd wijsgemaakt dat ik een "winner" was en kijk het viel allemaal goed mee. Wanneer er spelletjes gespeeld werden, kon ik goed mee en ging ik vaak met de overwinning gaan lopen. Ik weet nog dat ik vroeger altijd zeer succesvol was bij Risk (al zijn de spelregels me nooit echt volledig duidelijk geworden) en in Monopoly wist ik de rest ook altijd vrij tot zeer goed te plunderen. En Jonas lachte, want Jonas was succesvol.

Maar je weet wat ze zeggen van succes in het spel. Het toeval wou dat ik op 1 oktober 2006 de vlam van mijn leven tegenkwam. Op dat moment verloor ik alle geluk in het spel, maar kreeg ik gelukkig heel veel geluk in de liefde in return.

Het probleem: Anneke heeft niet zoveel last van het voornoemde gezegde en doet niets anders meer dan mij afdrogen in eerder welk spelletje. We hebben alles al geprobeerd behalve Risk denk ik. Monopoly weiger ik nog ooit te spelen, het is te pijnlijk. Vier op een rij win ik gemiddeld 2 op de tien spelletjes. Nu laatst bracht ik Rummikub mee, daar kon ik nog een klein beetje mee winnen. Spijtig genoeg hebben we thuis ook de variant met letters liggen, allemaal heel pijnlijk. Kwestie is natuurlijk of dat woord van 40 letter daarnet wel volledig legaal was ...

1 opmerking:

Anoniem zei

Och, dan zou ik in het spel alle malchance willen hebben... Echt wel!!!