09 november 2007

Mist, overal mist!

Er is een nieuwe hype z'n opgang aan het maken op onze autowegen. Tegenwoordig is het enorm hip om bij helder weer, wanneer het weliswaar al donker is, met je mistlampen aan te rijden. Ja, ze zijn talrijk, iedereen lijkt het te willen doen, mist of geen mist. Waarom vraag ik me dan wel eens af?

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat die lichten langs geen kanten helpen, dus waarom ze gebruiken. Weten die mensen trouwens dat mistlampen gebruiken op momenten dat er eigenlijk geen mist is, zelfs strafbaar is? Jawel, je kan er een boete voor krijgen. Als dit geen tip is voor de politie, dan weet ik het ook niet meer hoor.

Waarschijnlijk is het gewoon een soort statussymbool. Iedereen moet bewijzen dat hij een echte man/vrouw is, hij of zij heeft een auto met de nodige lampen. Het zal dat wel zijn. Is het daarom dat papa en ik zo tegen die mensen zijn? De auto van papa heeft simpelweg geen mistlampen, volgens mij een fabrieksfout, aangezien zijn vorige wagen -identiek model- wel mistlampen had. Strange!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Als het vaak om grote audi's, bmw's, mercedessen, whatevers gaat ... moet je bij het voorbijrijden even het dashboard bestuderen. Als daar een filmpje speelt (of tv) dan staat vermoedelijk hun handrem een beetje op en branden dus hun remlichten (ipv mistlichten). De handrem moet (een ietsiepietsie) opstaan om filmpjes/tv in de auto te bekijken.

Jonas zei

Het gaat over heel veel verschillende auto's en niet alleen van die grote ... en ik had het vooral over de mistlichten vooraan :-)

Zofie zei

ja, ze zijn er opnieuw mee begonnen..
was inderdaad zalig!